THANKS FOR READING !

TUAN PUNYA BLOG

My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Sunday, August 29, 2010

kenangan tak mungkin dilupakan

tahun ni tahun ketiga raya tanpa Allahyarhamah Gesah
rindu nye dengan tok. rindu sesangat
tak sangka yang tok akan pergi dulu
ingat lagi masa tok masih hidup
tok seorang yang kuat semangat
walau tok sakit,tok tak pernah nak tunjuk yang tok sakit kat depan kami semua
tok sentiasa nak tunjuk yang tok kuat walau tok tengah sakit
suruh pergi buatkan air,tok pergi buatkan. macam2 lagi la
tok tak pernah nak hampakan kami semua cucu2 tok
masa kami balik kampung,tok lah orang pertama kami jumpa dulu
tengok tok tersenyum masa tuh, seronoknyaaaaa
masa puasa,masa semua orang ada,tok sentiasa tersenyum sebab semua anak ngan cucu tok ada berkumpul kat kampung
ingat lagi masa buat barbeque,tok selalu marah kami sebab bising sangat sampai tok nak bersembang pon susah,tapi kami degil,kami bising jugak
tok diam jelah tengok gelagat cucu2 tok nih, tapi tok masih tersenyum
bila raya dah habis and kami nak balik rumah kat johor
tok macam masam sikit, yelah nanti rumah sunyi
tapi tok tak cakap pape pon
sebelum balik tok mesti bagi duit kat kami yang nak balik jauh nih
tak bagi 10ringgit mesti seringgit. takpe kami tak kisah :)
tok selalu pesan 'nanti cuti sekolah,balik kampung taw'
kami selalu ingat pesan tok

tapi
bila kami balik kampung,tok da takde
tok dah pergi dulu jumpa Allah
kami tak sempat nak cakap yang kami minta maaf and sayang kat tok sesangat
kami jauhh
masa makcik telefon yang tok tengah nazak,kami dah risau and packing baju nak balik
10 minit later, makcik call and cakap tok da takde
tok ! Tok !
masa uh air mata lah yang pertama jatuh sambil diiringi 'inallillah inaila hiroji'un'
masa dah sampai kampung ,kami tengok tok dah terbaring kat atas katil tok
semua orang termasuk anak2 tok and cucu2 tok sedih sangat
ekal datang and tengok muka tok untuk kali terakhir
ekal nak cakap
ekal sayang kat tok sangat2 and rindu kat tok !

dulu tok lah orang yang rapat ngan ekal
tapi tak sangka tok dah pergi
nanti balik kampung mesti dah tak meriah.tak boleh rasa ketupat dengan rendang tok
lagi penting nak cakap selamat hari raya tok,nak salam tangan tok
tok .. sedih sangat :(
takpelah,walau tok dah pergi,tapi tok sentiasa kat hati kami semua
berbahagialah tok di 'sana'


semoga tok ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman
amin

0 ribu orang sayang aku: