WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Saturday, December 4, 2010

perokok pembunuh senyap ?

sedang aku asyik menikmati kesedapan ice cream cornetto berperisa coklat di sebuah taman yang indah,tiba tiba datang seorang lelaki bertubuh besar melabuhkan punggung nya ke atas sebuah kerusi yang aku duduk,aku tidak ambil peduli pasal dia..selang lima minit,lelaki itu dengan selamba mengeluarkan sebatang rokok lalu menghisapnya.. dia menghembuskan asap rokok itu sambil bercakap menggunakan handphone, mulanya aku tidak mengambil peduli,tetapi asap rokoknya itu membuatkan aku tidak tahan untuk duduk di situ.. mulanya aku ingin menegur lelaki itu,tapi lihatkan tubuhnya macam raksasa itu aku diam lalu beredar dari situ... dalam hati aku memaki mamat tu..
*hanya sebuah cerita permulaan*

okay okay berapa orang yang pernah kena macam ni? sila angkat kaki !
ohhh ramai sungguh. HAHA
apa impression korang masa ni? geram ? marah ? suka ?
aku yang anti-rokok ni memang benci + marah kalau situasi macam ni berlaku
yelah kan, tengah seronok layan feeling tiba tiba mood tu hilang kan
kalau yang suka tu aku tak tau nak cakap apa kan
nak je aku buat yang macam dalam iklan kat tv tu
pakcik tu sumbat karipap kat mulut perokok tu bla bla.. dah tengok kan iklan tu? HAHA
ohh sangat geram sebab orang yang spesies ni jenis suka jual ikan tau
bukan dia hirau keadaan sekeliling,yang dia tau hisap hembus hisap hembus
bila tegur tau nak melenting
tau tak kebanyakan orang yang mati sebab rokok adalah penghidu asap rokok
bukan penghisap rokok..
tengok? betapa kejamnya mereka kan ...
ayah aku merokok la juga,tapi kalau dia merokok depan aku,cepat cepat aku suruh ayah aku hisap kat tempat lain. HAHA
OMG aku tak tahan la bau asap rokok
and and kepada perokok yang baca entry ni
silalah jangan jual ikan sangat. sayangilah orang yang tersayang
kau taknak kan digelar pembunuh senyap?
ohhhhhh my God .
ini bukan entry sabotaj perokok.cuma nak kasi tau sahaja
sharing is caring kan ?
and and one more again , hukum merokok adalah HARAM :)