WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Thursday, December 16, 2010

mood: kerja !

sebelum aku makin busy dengan kerja
baik aku update blog ni

first of all aku actually dah dapat kerja yang aku minat
guess what ?
okay okay aku dapat kerja sebagai waiter kat hotel
haha
sebelum aku apply kat hotel ni aku apply kat parkson
macam biasalah kena interview dulu
dahlah ni first time aku kena interview
agak nervous lah kan tunggu turn tuh
sampai aku nak terkencing pon aku tahan
HAHA pheh gila tak senonoh ;p
then aku masuk la dalam bilik interview
bagi salam then duduk and isikan form yang tak lengkap
fuh fuh agak seram gak berdepan dengan si peng-interview tuh
HAHA
masa aku kenalkan diri sambil berceloteh dia cakap aku ni aliff aziz
ohh dia cakap sebab nama aku kan ALIFF bukan sebab muka aku sama =='
lepas tuh yang agak tak boleh nak pergi dia suruh aku nyanyi lagu aliff aziz
kau bayangkan dalam keadaan kau tengah tahan nak terkencing tiba tiba suruh buat benda pelik . HAHA
then aku pun nyanyi lah lagu 'sayang sayang' .tuh je yang aku ingat
dia boleh cakap aku ni kuat bercakap . oh memang aku ni suka bercakap aka kepoh HAHA
lepas tuh dia tanya lah pasal kerja cashier dan sale assistant tu ape kan
aku dengan gagap nya try la kaitkan dengan apa yang aku nampak depan mata kerja tu macam mana
then dia angguk angguk je. tak tau la kalau betul ke tak kan . HAHA
lastly dia cakap aku dapat kerja sebagai sale assistant
okay lah kan . tapi aku suruh KIV dulu sebab aku nak apply kat hotel dulu
dia cakap okay and kalau kat hotel tak dapat call sana kalau ada kosong aku dapat kerja
lepas tu bye bye lah .
esoknya aku try la pula apply kat hotel sebagai waiter
lepas isi borang then cakap cakap sikit macam interview lah terus dapat kerja
ohhh sangat murah rezeki aku. ALHAMDULILLAH :)
esok aku dah kena start kerja pukul 5petang sampai 12tengah malam
okay itu masa aku online . HAHA so terpaksa la online pagi kan
tapi yang aku takut kan kan
hotel ,mesti lah ada minuman keras kan
so aku try tanya sana sini pasal hukum tu
agak takut sampai aku rasa macam nak menangis . hehe
then akak kat hotel ada mesej aku cakap jangan risau orang islam takkan pegang minuman tu sebab ada non-muslim yang handle kan
alhamdulillah ! aku harap Allah sentiasa melindungi aku . AMIN ^^

eh eh for your information aku minat sangat kerja waiter ni. hehe so takkan aku nak tolak kalau rezeki depan mata . insyaAllah semua will be okay

p/s: cerita ni bosan kan? sorry la

3 komen:

ms. lappy =) said...

gud luck ! ;)

Sharina Hakeem said...

yeah.. dah kerja waiter. sile blanje (tak malu tahap ape aku ni)

tomatokering said...

hoho , kongrets . btw gaji jgn lupe hulur . muahaha
*ceq bukan mata duitan na. haha