WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Tuesday, April 5, 2011

dialah SAHABAT dialah KAWAN

perkenalan kitorang masa sekolah rendah
masa tu masing-masing baru darjah 5
so no wonder lah masa tu tengah berlumba-lumba nak cari kawan
HAHA
aku dengan dia ditakdirkan satu kelas masa darjah 5 . *cewahhh ditakdirkan*
then masa tu lah aku kenal dia dan dia kenal aku
masa tu aku rasa dia lah kawan aku paling sporting gila babeng ! HAHA
kalau aku ada masalah , aku cerita kat dia macam tu lah sebaliknya
aku rasa dalam kelas tu dia ah paling rapat dengan aku
kawan dengan dia best sangat :D
aku sayang dia sebagai kawan baik aku yang sangatttt baik lah . HAHA:P
ingat lagi satu hari , kitorang gaduh besar atas sebab salah faham
masa tu gaduh dengan budak perempuan
perang mulut ah masing-masing
yang takboleh belah nya aku boleh menangis masa gaduh tu
HAHAHA !
tapi dia tak endah kan aku menangis . kejam kan dia ? :(
nak dekat seminggu kitorang bergaduh , tak tegur sapa
even sebelum tu kitorang rapat dalam kelas
aku masa tu terasa gak sunyi takde kawan rapat
so lastly aku mengalah and cuba minta maaf dekat dia
tapi dia keras hati masa tu !
tetap taknak maafkan aku even aku taktahu siapa yang sebenarnya salah
sampaikan ke sekolah agama aku cari dia nak minta maaf
aku kejar dia bila dia lari taknak jumpa aku
serious kelakar ! huhu
lama-lama dia pun maafkan aku and kitorang janji taknak bergaduh lagi
aku rasa tu lah kenangan manis and kelakar antara aku dengan dia
HAHA buatkan aku dengan dia still berkawan rapat
nak tahu tak ?
aku jeles dengan dia ni !
bila dalam kelas kannn , cikgu asyik puji tulisan dia cantik
yes aku jeles sangattt ! HAHA
then start hari cikgu puji tulisan dia cantik aku pun nak gak dapat pujian macam tu
aku tiru bulat-bulat tulisan dia sebab memang cantik tulisan dia
aku usaha punya usaha , lastly tetap tak dapat nak menang dengan dia T_T
tulisan dia tetap cantik dan dapat pujian dari cikgu
grrrrrr~ jeles . HAHA
tapi takpe , suatu hari nanti aku mesti dapat kalahkan dia . :)
and sekarang aku dapat matching dengan dia sebab tulisan aku pun agak cantik . :P
bila dah akhir tahun and periksa dah habis
tiba lah time cikgu nak bagitahu result periksa and nak bagi tau kelas masa darjah 6
tapi sadly , kitorang terpisah masa darjah 6
sedih sangat masa tu . aku rasa down gila
then kitorang sepakat ' kalau rehat sama-sama' ' balik pun sama-sama' okayy ?
awal-awal tahun tu kitorang macam tu , tapi dalam bulan 3-4 mula ah masing-masing dengan kawan masing-masing
HAHA
janji entah kemana , orang entah kemana
so funny . but kitorang still contact until now
tapi cuma bila dah naik tingkatan
masing-masing bawa haluan sendiri
dah tak serapat dulu lagiiii
bila dah naik form 4 , baru kitorang rapat sikit
yelah masa tu kan dah besar masing-masing , so agak busy dengan life masing-masing . HAHA
pertengahan form 4 dia kena pindah sekolah teknik
hish baru nak rapat dia dah blah dari sekolah tu
HAHA so jarang gila dapat jumpa budak sekolah teknik ni
tapi takpe , aku tak kisah sangat
and start form5 kitorang rapat balik bila dia pindah sekolah teknik yang dekat dengan rumah dia
so malam-malam kitorang pergi tuisyen sama-sama dekat rumah cikgu
and until now , kitorang rapat lagi
dia lah sahabat aku sampai mati !
8tahun kenal . and aku sayang dia sebagai seorang sahabat
bila dia ada masalah, dia cerita kat aku and macam tu lah sebaliknya
dia seorang pendengar setia . HAHAHA
thanks weh !
aku harap persahabatan kita ni akan kekal sampai akhir hayat even bulan 6 nanti masing-masing dah ikut haluan sendiri macam kita kat darjah 6 dulu . HAHA
takpe ., facebook kan adaaaa :P
weh ! aku sayang kau sebagai kawan ! HAHAHA
ops lupa lak nak bagitahu nama dia . :P
kawan sampai mati tau . :D:D
hidup mcd ! :)




12 komen:

NUR AFFIQAH ABD.RAZAK said...

so sweet :)

sudirman said...

yeh...tahniah...cantikke tulisan dia..hehehhehe....dah masukkan link blog awak dalam blog saya

Aliff Haikal said...

@NUR AFFIQAH ABD.RAZAK manis kah? haha :P

Aliff Haikal said...

@sudirmancantik lah. budak darjah 5 kena puji dgn cikgu umur 30 tahun . huhu sangat jelas . jelous tak dengan dia masa tu . uhuhu . okayy . dah tengok :)

FAZIL AJIL said...

Haha ! Mana ada cantik tulisan aku . Meyh nanti aku tunjuk . Cewah^^
Pape pon thank for writing about me . Friend for ever till my last breath .

Akmar Ramli said...

hehehe mane boleh laki nanges =p cengeng hahahah

AM said...

Part menangis masa gaduh tue, memang tak boleh blah. Haha. ;D Sweet lah korang berdua. Hihihi.

Anonymous said...

nice pics .
goodluck for this contest !

Aliff Haikal said...

@FAZIL AJIL HAHA takpayah nak menafi sangat lah :P

Aliff Haikal said...

@cik purple darjah 5 kod masa tu . jiwa tisu lagi, HAHAHA ! :P

Aliff Haikal said...

@Arol Mubin HAHAHA kannn . XD memang taboleh belah weh .

Aliff Haikal said...

@aiman rashidd tengs ! ^^