WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Sunday, January 1, 2012

DOING SOMETHING END OF THE YEAR . OHSEMM (ENTRI BERKAIT)


#sound isn't good . sorry ;')

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

anda masih ingat lagi entry ini ? oh masih ingat , bagus daya ingatan masih belum lemah . apa ? tak ingat ? errr okay pergi makan kismis banyak-banyak sikit ye . hehe

alhamdulillah akhirnya tahun 2011 telah pun melabuhkan skirtnya dan 2012 pun datang menjengah walaupun tak di undang . merepek# and aku finally dapat buat something special untuk tahun 2011 untuk di ingati sampai akhir hayat . ecehhhh kalau daya ingatan kuat lagi lah kalau makan kismis banyak-banyak . haha sepertimana yang anda telah menonton video di atas . THAT'S ME ! yeahhhh that's me lah ! yang hensem tu yang cute tu yang macho tuuu . hell yeah so annoying =='

nak cerita dulu lah macam mana entah tiba-tiba aku boleh terpilih untuk buat persembahan masa 31 disember ni . kalau tak cerita kang tak tahu pangkal usul asal . hari tu cikgu yang meng-handle untuk malas persembahan ni buat announcement untuk adakan ujibakat nyanyian untuk memilih siapa yang terpilih untuk buat persembahan malam 31 disember ( banyaknya UNTUK ) . then aku macam teruja , err sebenarnya sangat teruja nak mencuba nasib , yelah orang cakap belum cuba belum tahu kan . so aku decide nak cuba jugak walaupun macam errr aku boleh ke , terpilih ke . keyakinan sangat menguji diri aku ==' haha

berfikir jugak , tapi atas desakan naluri dan iri hati menyuruh ' pergi dan cuba lah , kau boleh ' so dengan atas suka rela mencuba . at first tengok contestant dia macam berbakat jugak , agak-agak rasa macam seriously ke aku nak mencuba ni . alang dah masuk dewan ujibakat takkan nak melangkah kaki keluar kan ? nak taknak kena isi form then kena lah submit . while tunggu masa nak dipanggil menyanyi , tengok lah nyanyian yang lain . superb . okay rasa sangat segan sebab suara kita tak lah semerdu mereka . tengah khusyuk melayan tiba-tiba nama kena panggil . haaa berderau darah nak naik atas stage menyanyi depan juri . gigihkan jugak hati ini . lagu yang aku nyanyi ' berdua bersatu by forteen ' . forteen anda harus berbangga dengan saya ! :p ( aku taktahu macam mana boleh ternyanyi lagu forteen sebab takde preparation lagsung ingat lagu akan diberi oleh juri )

then dalam dua hari menunggu tiba-tiba dapat mesej dari miss yusni tulis aku terpilih buat persembahan . nak kata bangga tu tak , cuma rasa teruja dan tertanya-tanya . HAHA lagu yang aku pilih untuk buat persembahan malam tu pulak sering saje ditukar-tukar ==' . bukan apa sebab tak jumpa minus one , nak main gitar guwa tak reti . agak penat jugak mencari minus one weh T_T . then last-last aku decide nak bawak lagu jangan nakal dengan luahan hati setelah berkali-kali tukar lagu .

masa malam persembahan aku taktahu kot nak pakai baju apa , seriously first time naik atas stage menyanyi depan orang ramai , nak cakap nervous berdiri depan kelas pun dah nervous ni apatah lagi beratus orang . memang aku pakai semalam serious simple habis . aku taktahu dah nak pakai apa . kalau korang tengok macam ' eeeii tak class nya pakaian dia ' so what ? tak kisah . ok :) tapi alhamdulillah tak sangat nervous atas stage . cuma aku boleh terlupa lirik time lagu luahan hati tu . grrrr rasa macam nak ulang balik je nyanyi . haha tapi biar lah , janji dapat cover balik nyanyi lagu tu sebab bantuan kawan dari bawah stage . haha tergelak aku bila teringat balik . okay it's over , the year is over :)

tapi masa dengar aku nyanyi , mesti korang perasan something kan ? okay taknak bagi korang tanya lebih or what . ekceli aku ni tak boleh sangat nak sebut perkataan R . ahh senang cerita aku pelat R lah . HAHA so dari situ nak sebut menarik aku akan sebut menaghik . jangan lah gelak ok . tak semua manusia sempurna . tapi at least aku mencuba kan ? hehe okaylah ramai yang puji suara aku sedap , tapi aku rasa biasa je kot sebab aku ni bukanlah artis sangat nak suara sedap kan .

so aku pun dah buat something menarik end of the year , korang pun ada buat ke ? sharing lah sikit . hehe .

selamat tahun baru semua . mood tahun baru tak habis lagi . haha :D

8 komen:

Unknown said...

haha .
sedap Hencek Haikal nyanyi , boleh jadi artis nihh .. ;D

saya pun dapat rasakan betapa nervous hencek haikal atas pentas tu , sebab saya pun pnah jugak , first time pulak tu , tapi ramai2 la haha .

bila ada kawan2 ngan kite atas pentas tu hilang lah sikit nervous tu.

2011 tahun yang tak dapat dilupakan :D

Nurul Aida Shafiena said...

ekal, aida tak dapat tengok lah, haha. internet slow. satg bila on bg link tau :P

Hakimy Zamri said...

terbaik lah haikal :)

singgah sini http://pengawasbaik.blogspot.com :)

nice voices ^__^

AM said...

Aliff, nak autograf boleh? Retisss, macam Liyana pulak kan! Hehe! :P

Aliff Haikal said...

@Cik Pensil bila ada kawan atas pentas , at least kalau ada part lupa lirik boleh cover lagi . haha ini memang takboleh nak cover lagi dah XD

Aliff Haikal said...

@Nurul Aida Shafiena erk , takpayah tengokk . hahaaa

Aliff Haikal said...

@Hakimy Zamri thanks XD

Aliff Haikal said...

@Arol Mubin er tak setanding . haha