WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Monday, January 9, 2012

KACHING KACHING $_$

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

hari tu ada lah sorang kawan aku cakap kat aku macam ni .

' Aliff , kau tak rasa boring ke dengan blog ni ? bukan nya boleh datang duit pun '

so aku pun jawab

' eh mana kau tau blog ni tak mendatangkan duit ? '

aku pantang betul kalau ada orang mempersoalkan tentang kesetiaan aku terhadap blog aku yang tercinta ni . siapa kata aku boring dengan kau sayangku , setiap saat setiap detik aku merinduimu . cewahhh . feeling ombak rindu sat . okok actually aku tak pernah boring pun dengan berblogging , but bagi aku dengan berblogging aku dapat meluangkan masa , aku dapat ramai kawan and aku dapat kongsikan cerita-cerita aku . best what berblogging ni , takde nya aku nak boring-boring . andddd nak tahu tak ? dengan berblogging ni , actually kita pun boleh menjana duit . macam tak percaya ? jangan tak percaya , ini betul-betul punya cilita . okay kita teruskan dengan agenda misi entry ini ! :)

pernah dengar pasal CHURP-CHURP ? kepada bloggers mesti familiar kan dengan CHURP-CHURP ni . sebab dengan CHURP-CHURP ni kita boleh menjana duit dengan konsep ' anda iklankan , mereka bagi ganjaran ' . okay aku cipta sendiri :D
still tak tahu macam mana nak daftar CHURP-CHURP ni ? or macam samar-samar apekemende CHURP-CHURP ni ? okay let me explain okayyyh

dari apa yang aku faham . CHURP-CHURP ni adalah satu agensi pengiklanan dalam malaysia yang serupa macam nuffnang , heartbeat . tapi CC ni kira macam seangkatan dengan nuffnang lah , tak silap aku CC ni ada kaitan dengan nuffnang . so bila kita iklankan produk yang di-iklankan oleh CC ni , secara tak langsung bila berlakunya interaksi jual beli barang atau perkhidmatan , kita akan dapat pendapatan melalui akaun yang kita create . so best kan bila tiba-tiba check akaun CC ada rm100+ . HAHA tak mustahil okay . korang jangan takut kalau korang fikir dah ada nuffnang takboleh buat CC , sebab macam aku cakap kat atas tu . lagi rajin korang iklankan iklan tu , lagi banyak duit yang akan korang dapat .

tertarik kan ? jom JOIN . ajak kawan-kawan blogger korang yang tak join lagi tu join sekarang . sambil-sambil online , duit masuk okay jugak kan ? :) . ikut step-step yang aku buat kat bawah ni , jangan sampai sesat ye . kalau sesat pakai google map :p

1. arahkan mouse anda dan klik LINK INI untuk mendaftar
2. bila dah masuk page CC ni , korang tengok ada ' SIGN IN WITH FACEBOOK ' atau ' SIGN IN WITH TWITTER ' kan ? aku prefer korang daftar guna facebook , sebab MUDAH . semua dah ada facebook kan . hehe
3. lepas tu dia akan suruh korang LOG IN facebook korang dulu , okay dah sampai step ini ?
4. ' you are now logged in ' , application ni akan suruh korang recognize facebook korang , so korang jangan ragu-ragu klik ' ALLOW '
5. maka ter-create lah CC korang . hehe senang kan nak register ? macam makan ABC .

langkah seterusnya

6. korang klik pada ' SETTING ' . nampak kan ???
7. isi korang punya ' PROFILE ' tu secara JUJUR dan TELUS ! jangn tipu-tipu sebab nanti dia akan efek pada cara pengeluaran duit korang .
8. isi pulak pada ' SURVEY ' , yang ni korang isi lah seikut hati korang nak isi apa

maka siaplah akaun CC korang semudah ABC ! tepuk tangan * hahaha

' macam mana nak earn duit pulak ? takkan sekali klik je terus dapat duit ? '

aku taktahu macam mana caranya CC ni bagi earn kat kita , tapi apa yang aku buat selama ni alhamdulillah CC tak lupa kat aku , hehe dia bagi earning jugak setimpal dengan usaha aku sibuk mempromosi iklan-iklan mereka . ALHAMDULILLAH

rahsia - rahsia nak bagi duit CC kita melimpah ruah :

kalau korang nak iklankan iklan korang , pergi kat ' REWARDS ' then korang tengok apa yang CC bagi untuk korang iklankan . jangan malas ! lepas dah tengok , so korang klik pada iklan yang diberi dan korang kena baca secara detail ! . jangan mem-pig-blind promote iklan sendiri padahal taktahu apekemende entah iklan tu cakap . rajinkan diri sikit ye :) lepas dah baca then mesti rasa teruja nak iklankan kannnn ? scroll bawah sikit sampai korang nampak link untuk iklan korang . so TERUS COPY link tu .

macam mana nak iklankan pulak ?

1.korang boleh iklankan dalam FACEBOOK KORANG SENDIRI .
2. iklankan dalam TWITTER KORANG SENDIRI dan;
3. entry-kan iklan tu sambil merayu pembaca klik link korang , mana tahu tup-tup dapat earning . aku pernah buat satu entry pasal YUNA punya iklan , alhamdulillah banyak jugak dapat . hehe so korang mesti boleh punya . jangan malas . tu je .

maka berakhirlah misi menyampai berita baik untuk blogger-blogger yang suka berblogging dalam masa yang sama dapat menjana pendapatan . so cepat cepat kita join CHURP-CHURP ! ^^

p/s : kalau ada sebarang pertanyaan , jangan segan silu tanya lah aku . insyaALLAH aku bantu . sharing is caring. hehe






5 komen:

Unknown said...

nak cuba la ..
tapi email FB ngan blog saya tak sama .
boleh ka buat kalau email tak sama ?

Aliff Haikal said...

@Cik Pensil boleh boleh . Jangan risau ,

Unknown said...

Macam mana nak letak dekat blog , iklan tu ?

Aliff Haikal said...

@Cik Pensil cuba pergi kat link ni . boleh membantu :)
http://www.lyssasecret.com/2011/12/tutorial-cara-mendaftar-churp-churp-dan.html

Unknown said...

hehe ..
Tima Kasih banyak-banyak :D