THANKS FOR READING !

TUAN PUNYA BLOG

My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Friday, December 30, 2011

SERONOK HARI INI , TIDAK MENJAMIN SERONOK MASA DEPAN

AT FIRST

THEN


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

kita mulakan post entry dengan statistik yang telah dikeluarkan oleh pihak bertanggung jawab dalam hal ini , statistik yang akan membuatkan ramai membuntangkan mata mereka . ohmenn

' bilangan anak luar nikah di malaysia dari 2005 sehingga 2009 yang dicatatkan telah mencecah 70K untuk yang telah direkodkan oleh pihak-pihak bertanggungjawab '


okay masing-masing dah boleh tutup mulut tu , kelipkan mata dan terima lah hakikat serta kenyataan ini . jangan pulak buat rusuhan kat aku sebab tak boleh terima statik ni =='. so apa yang anda dan anda di luar sana rasa sekarang ? rasa marah ? rasa sedih ? kecewa ? nak menangis ? nak menjerit ? nak apa lagi yang boleh nak . aku rasa tak perlu nak buat semua tu sebab tak dek guna , nasi dah jadi nasi minyak . okay nasik minyak pun sedap jugak kalau makan . phehhh gua melalut

di saat aku mendengar statik ni masa kat khutbah jumaat tadi , aku rasa sedih . sedih sangat kenapa lah terlalu ramai anak-anak luar nikah yang dilahirkan di malaysia ni . seolah malaysia ni bukan negara islam yang mengharamkan perlakuan zina . astagfirullah hal azim

lelaki dan perempuan bersetubuh tanpa ikatan yang sah adalah HARAM dan berdosa besar . dosa yang sangat besar kerana Allah sangat murka hambaNya melakukan penzinaan sebelum menikah . kenapa susah sangat nak ikut ? kenapa nak ikut jugak hawa nafsu syaitan tu , apa susahnya kalau dah tak tahan nak mendayung di lautan , ajak si wanita tu kahwin , mintak restu mak ayah , baru lah halal untuk bersetubuh . ini tak , dengan cara berzina jugak dipilih . kenapa tak fikir kan masa depan ? kenapa nak fikirkan keseronokan je , tak tahu ke kesan yang akan timbul suatu hari nanti .

1. apabila anak yang dihamilkan tu dibuang secara kejam . nak jadi ustaz kejap boleh ? anak yang dikandungkan tu tak bersalah , tiada satu dosa pun yang melekat walaupun dia tu adalah anak luar nikah . tapi kenapa anak yang sekecil tapak tangan tu dibuang merata-rata ? kenapa sanggup biarkan jasad sekecil tu melawan gigitan semut-semut kecil yang hinggap . ya Allah kejamnya manusia sekarang , terbiar seorang bayi didalam tong sampah . ingat bayi tu barbie doll ke nak buang-buang ? tahu tak apabila seorang bayi dibuang oleh ibu bapa dia , di akhirat nanti JANGAN menangis merayu bila anak tu menuntut korang di akhirat dan jangan menangis jika seorang bayi yang dibuang masa kecilnya menjadi penunggu korang di neraka untuk diseksa . wallahualam . bayi tak berdosa dibuang macam sampah . sedih tau!

2. anak luar nikah mempersoalkan kedudukan di dalam keluarga . ingat senang ke nak terima hakikat bahawa kita ni sebenarnya anak luar nikah . terpanah arjuna hati seorang anak mengetahui kebenaran ni . itu kalau dia dapat terima . KALAU . tak ramai yang dapat terima kenyataan ni . silap-silap hari bulan bunuh diri anak tu siapa nak tanggung ? tapi itu lah yang terjadi dalam dunia sekarang . anak luar nikah membunuh ibunya sendiri . sebab apa ? sebab terlalu malu dan sakit hati dengan perangai ibunya sendiri . see akibatnya ? tapi takboleh nak buat apa . nasi dah jadi bubur , takboleh nak masak buat nasi balik .

3.merosakkan institusi kekeluargaan atau warisan keluarga . si ayah dah melupakan kisah silamnya dan berkahwin secara halal dengan wanita lain . tiba-tiba anak hasil dari perhubungan haram si suami tiba2 muncul dan menuntut hak dia dan akhirnya si isteri sah tu tahu dan menyebabkan penceraian . see ? bukan ke itu merosakkan hubungan kekelurgaan sekaligus menyebabkan warisan keluarga kita berpecah belah . kalau anak luar nikah kita bercinta dengan anak kandung kita dan kalau mereka berkahwin , lagi rumit ! so tolong lah aku merayu , berzina tu menyebabkan banyak masalah akan timbul masa hadapan .

4.menerima azab di akhirat . ini adalah suatu perkara yang telah dijanjikan oleh Allah untuk umatNya yang melakukan zina dan tidak bertaubat . sedangkan Allah melarang mendekati zina , apetah lagi melakukan zina . nauzubillah min zalik . seksaan Allah untuk penzina sangat seksa . errr sangat sangat sangat sangat .

2011 akan meninggalkan kita , 2012 akan datang tak lama lagi . so ? mari lah kita sama-sama berubah menjadikan 2012 lebih baik dari 2011 . mari lah . mari lah . mari lah . berubah . tinggalkan perbuatan yang dilaknat Allah dan bersujudlah kepada Allah . bertaubat . Allah sangat menyukai hambaNya yang bertaubat , insyaALLAH dosa-dosa akan diampunkan . berzina tu suatu perkara yang haram . ingat tu :) kepada wanita , perliharalah dara anda dan kepada si lelaki , jaga lah teruna anda . okayy

'KESERONOKAN HARI INI , TIDAK MENJAMIN UNTUK KESERONOKAN HARI ESOK '
' TANDA - TANDA KIAMAT IALAH , TERLALU RAMAI ANAK LUAR NIKAH DARI ANAK YANG HALAL '





8 ribu orang sayang aku:

dhia adawiyah said...

semua tu betul .lumrah hidup.

Cik Pensil said...

Kalau dah susah2 sangat , dah gatai sangat kawin je Muda . Kan senang ?
Kawin muda pun best jugak pa . haha ;D

Ziyyad Fahmi said...

tanda2 kecik dunia mahu kiamat.

red said...

happy new year

Aliff Haikal said...

@dhia adawiyah memang betul pun :)

Aliff Haikal said...

@Cik Pensil kahwin muda bestttt , hehe

Aliff Haikal said...

@Ziyyad Fahmi yeah , hadis pun ada mengatakan :)

NadyaBubble said...

kesian tengok baby yang kena buang tu. rase nk ambik buat adik angkat je -.-