WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Wednesday, January 4, 2012

STUDY PUN ADA KESAN SAMPINGAN NYA

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

sejak kebelakangan ni , aku rasa aku makin sibuk dan makin sibuk . yelah sibuk dengan esemen , sibuk dengan tutorial , sibuk dengan aktiviti-aktiviti kolej dan sibuk dengan blog . nak jugak taipo .hahaha it's normal lah hidup sebagai pra-mahasiswa , kalau kat sekolah boleh lah bagi alasan tak siap kerja sekolah , tapi kat sini kalau kau bagi alasan apa pun tak siap esemen , by hook or by crook kena siapkan atau markah penilaian berterusan akan dipotong . secara tak langsung aim nak dapat 4flat akan musnah berkecai dan hancur luluh . cukup tragis belum ?

so dengan segigihnya aku pun sanggup bersengkang mata tahan tidur nak siapkan kerja-kerja yang tak siap , sanggup tahan tidur petang semata-mata semua ni ! tapi bila kerja dah siap hati pun rasa senang dan mula lah mengacau kawan-kawan seangkatan yang sama nasib dok pulun habis siapkan kerja . tapi sini aku nak cerita kesan-kesan sampingan dari aku dok pulun siapkan esemen-esemen yang berlambak dan kerja tutorial yang serupa tak kasi aku tidur petang dan malam . cukup tragis T_T

1.bila ada sms masuk time aku tengah buat kerja , secara tak langsung mulut akan mula menyumpah seranah tanpa terlebih dahulu bukak sms siapa yang hantar . kau tahu kenapa aku buat macam ni ? sebab time-time otak tengah serabut pulun , bayangkan henpon sayang kat tepi boleh menyanyi riang seolah tuan dia tengah bersuka ria padahal sms masuk jepun . apa lagi memang silap time nak tengok aku memuji . lagi-lagi kalau ada orang call time tu , sorry to say memang aku silent then aku biarkan dia membisu riang dalam laci meja study . bukan apa , kenapa time-time macam tu segala benda nak masuk dalam henpon , time aku bersuka ria bercanda tak nak pulak henpon tu berbunyi . sebagai tanda protes aku tak balas langsung sms yang dihantar selain kalau sms tu memang penting . ha menyanyi lah henpon tu dalam laci sambil mulut terkumat kamit . kadang-kadang dah habis buat semua kerja , kalau kudrat masih ada , aku bukak lah sms tu and baca . kalau kudrat ada lagi , aku balas lah walaupun dah lima jam mesej tu masuk . aku tak kejam , cuma tanda protes kenapa time aku tengah serabut kau nak hantar mesejj =='



2.bila jawapan tutorial salah dan jawapan akhir langsung tak sama dengan jawapan yang sedia ada, memang aku baran tak semena lah . bayangkan tengah gigih siapkan tutorial math dengan panjang lebarnya jalan kerja pusing sana pusing sini buat equation sana equation sini last-last jawapan SALAH . kau tak rasa macam nak kerenyok-kerenyok je kertas tu then buang dalam tong sampah sambil mulut memaki hamun kenapa jawapan salah last-last salahkan jawapan yang salah . itu kira okay lagi , tapi kalau pertengahan nya pun dah tak jumpa jalan macam mana pulak ? memang alamatnya aku kemas rapi-rapi soalan tu simpan dalam beg terus online . malas nak fikir dah serabut otak .

3. dah tensyen , aku mula jadi gila buat bising dalam bilik . yeah hell nak tahu dalam bilik aku kalau aku tensyen serabut kepala otak , aku akan bangun dari kerusi terus menari seolah orang gila sambil buat tarian palang dalam bilik . menjerit tak tentu hala menyanyi-nyanyi . kalau tak cukup lagi , aku pergi bilik sebelah kacau budak sebelah pulak yang sama dok pulun buat esemen . hambik kau , kiri kanan buat esemen , makin tensyen aku . last-last lepak luar main dengan kucing . miaw miaw .

4. give up , bukan notebook , mintak berukband kawan , terus online . itu baru aku


orang ada cakap dengan aku

' kawan , jangan study hard sangat , cuba study smart .'

aku rasa macam nak jawab

' kawan , nak study smart macam mana kalau dah siap esemen akaun , esemen math pulak menanti penuh sabar di dalam beg tu '

apa-apa pun , aku masih tak gila dan masih waras lagi . ala normal lah kalau esemen banyak , tutorial menimbun . sebab aku budak matriks bukan budak sekolah lagi ! and one more thing , kat U nanti lagi worst aku rasa . aja aja fighting !'



nak tahu, aku baru je tutup tutorial akaun sebab tak faham macam mana nak buat and terus update blog . HAHAHA bye


15 komen:

Ckin Kembaq said...

ujian dlm blajar.. ^_^

Eika said...

sama lah kita.. ^_^

Hizami Li said...

haha. rindu nak belajar balik. :D

Unknown said...

haha . sabar je lah .. :)

AM said...

Biasalah tue, pelajar matrikulasi memang kena struggle. Setahun jek! Apa pun, lagi beberapa bulan kau dah nak study degree. Jeles! Haha. :D

Aliff Haikal said...

@Ckin Kembaq betul tu cik ckin :)

Aliff Haikal said...

@Eika gimme ten :P

Aliff Haikal said...

@Hizami Rahim takpe lah , skrg kan dah jd cikgu . hahaha

Aliff Haikal said...

@Cik Pensel yeah . lagi 4bulan lagi . 4bulan lagiii . hoyeahhhh

Aliff Haikal said...

@Arol Mubin itu yang cuak . kalau perform bagus , maka baguslah U yg aku dpt nnt . hehe jangan jeles sgt , sama je , setahun je beza :p

Cik Applemuffin said...

hahahaha...lawak juga entry hang ni ^_^ sabo jerlah... mmg adat student kena study n study..tu belum lagi masuk alam pkerjaan tu..klu dah keja nt lain plak cabarannya...apa2 pun cayyo..moga awak success sentiasa ^_^

NIZAM said...

cool! hehe.

silap konsep tu. kat u nnt bz nk g site n manage duit supaya duit yang ada cukup smpi ujung sem disamping nak shopping2 baju supaya nampak kacak bergaya dlm clas. haha.

btw, gudluck k :))

miss secret said...

no Sms,xbaek sumpah seranah owg..hehe..

FarhanaLicious said...

Paling stress bila bukak sms tu, rupanya msg dari Celcom or Hotlink yang duk promote benda merapu. T.T

FarhanaLicious said...

Paling stress bila bukak sms tu, rupanya msg dari Celcom or Hotlink yang duk promote benda merapu. T.T