THANKS FOR READING !

TUAN PUNYA BLOG

My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Thursday, June 7, 2012

JUNKO FURUTA ( 22 November 1988 - 4 Januari 1989 )

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

JUNKO FURUTA

Siapakah dia gadis ini ? Pernahkah anda membaca kisah pembunuhan kejam oleh Mona Fendey ? Kisah pembunuhan kejam Dato' Sosilawati ? 

Baiklah ini adalah satu pendedahan kisah pembunuhan yang sangat tragis serta mengerikan . Seriously aku baru tahu pasal kisah ni dalam mukabuku.com dan aku terpanggil untuk share kepada rakyat malaysia tentang kisah gadis jepun yang didera , dirogol dan akhirnya dibunuh tanpa rasa belas kasihan . Mari baca dan semoga kisah ini menjadi iktibar kepada gadis-gadis diluar sana tentang kepentingan menjaga keselamatan diri . Semoga Allah melindungi kita semua Amin .

Gadis malang ini berumur 16 tahun di  saat beliau diculik oleh sekumpulan lelaki ( 4 Orang ) dan disembunyikan di dalam sebuah rumah milik ibu bapa salah seorang penculik itu. 

Segala-galanya bermula apabila gadis ini disuruh untuk menghubungi ibu bapanya bagi mengatakan kononnya beliau telah melarikan diri dari rumah dan selamat bersama seorang 'kawan'. Tujuan mereka berbuat demikian bagi mengelakkan usaha mencari gadis ini dijalankan. Salah seorang penjenayah itu juga menipu tuan rumah itu dengan menyatakan yang gadis tersebut adalah teman wanita salah seorang rakannya apabila tuan rumah itu ada di rumah. Namun begitu, apabila mereka sudah pasti yang tuan rumah itu tidak akan menghubungi polis, mereka berhenti membuat dalih seperti itu.


Amat kasihan sekali kepada Junko Furuta kerana beliau telah cuba beberapa kali untuk melarikan diri dan juga meminta bantuan daripada tuan rumah itu, malangnya mereka tidak mahu membantu kerana takut dengan salah seorang penculik yang merupakan seorang yakuza. Mereka takut sekiranya penjenayah itu akan menggunakan pengaruh yakuza untuk membunuh sesiapa yang mengganggu kerjanya.


Apa yang mereka lakukan terhadap gadis ini sepanjang beliau ditahan di dalam rumah tersebut ?


HARI PERTAMA: November 22, 1988:

-Tanggal Nov 22, dia diculik berhampiran dengan kawasan tempat tinggalnya.-Terkurung dalam rumah, dan dipaksa mengaku dia mempunyai teman lelaki-Dirogol 400 kali bergilir-gilir.-Dipaksa menipu ibu dan ayahnya mengatakan dia melarikan diri dari rumah-Berlapar kerana tidak diberi makan-Dipaksa makan lipas dan minum air kencing-Dipaksa beronani-Dipaksa berbogel di hadapan 4 lelaki-Badan dicucuh dengan lighters rokok

HARI KE-SEBELAS: December 1, 1988:


-Badan dipukul dengan teruk berulang-ulang kali
-Tangan diikat pada bumbung dan badan diguna sebagai "punching bag"
-Muka pula dihadapkan ke arah lantai tanah
-Hidung dipenuhi dengan darah menyebabkan terpaksa bernafas melalui mulut
-Dumbbells dijatuhkan ke atas perutnya
-Muntah bila cuba minum air kerana perut senak akibat dihentak pemberat
-Ketika cuba untuk melarikan diri, dia ditangkap sekali lagi dan lighters dicucuh pada ketiaknya
-Minyak dituangkan ke atas kakinya, dan disuakan api terhadapnya
-Botol dimasukkan ke dalam lubang duburnya , menyebabkan kecederaan teruk

HARI KE-DUA PULUH: December10, 1989:


-Tidak mampu untuk berjalan kerana kaki cedera akibat terbakar
-Dihentak dengan kayu buluh
-Bunga api dicucuh ke dalam lubang duburnya dan dihidupkan apinya
-Tangan cedera dan kuku remuk akibat dihentak pemberat
-Dipalu sekali lagi dengan batang golf
-Kali ini, rokok pula dimasukkan dalam faraj
-Dipukul dengan rod besi berulang2 kali
-Sewaktu salji turun, dia dipaksa duduk di luar dan tidur di balkoni
-Rod pemanggang ayam disula menyebabkan pendarahan yang teruk


HARI KE-TIGA PULUH :


-Hot wax dilemparkan pada muka
-Kelopak mata dibakar dengan lighters
-Ditikam dengan jarum pada bahagian dada
-Puting di bahagian kiri dipotong dengan playar
-Mentol yang panas dimasukkan dalam faraj
-Pendarahan teruk dari faraj akibat dicucuk dengan dengan gunting
-Tidak dapat kencing dengan baik
-Kecederaan yang sangat teruk sehingga ambil masa sejam untuk merangkak turun tangga dan gunakan bilik air


HARI KE-EMPAT PULUH :


-Merayu perogol-perogolnya "Bunuh dia terus dan selesaikan apa yang patut"


January 1, 1989:


-Junko menyambut New Years Day seorang diri bersama Badan yang sudah lumpuh


HARI KE-EMPAT PULUH EMPAT : January 4, 1989: 

-4 Budak yang merogolnya bertindak memukulnya dengan pemberat kerana "frust" alasan kalah Mahjung. 
-Akibatnya,darah keluar mencurah-curah dari hidung dan mulutnya. 
-Tidak cukup dengan itu, mereka mencucuhkan api lilin ke arah muka dan matanya.
-minyak dicurahkan pada kaki, ketiak dan perutnya dan kemudian dihidupkan api. 
-Penyeksaan terakhir ini dilakukan selama dua jam.


Esoknya, dia menghembuskan nafas terakhir seorang diri dengan keadaan yang nazak. Tiada apa yang dapat menandingi 44 hari penderitaan yang ditanggungnya selama ini. SubhanAllah sungguh kejam . 

Para penjenayah itu ditangkap dan dibicarakan sebagai orang dewasa yang melakukan jenayah. Namun begitu, disebabkan mereka masih dikategorikan juga sebagai kes juvana, maka identiti mereka dirahsiakan oleh mahkamah.Walaupun begitu, sebuah majalah tempatan mingguan yang berjudul Shukan Bunshun melaporkan juga nama mereka, dengan beralasan 'Hak asasi manusia tidak diperlukan untuk perbuatan sekejam itu'. Nama sebenar Furuta turut dilaporkan dengan banyaknya di media.

Keempat-empat penjenayah itu mengaku bersalah atas tuduhan yang telah dikurangkan iaitu 'melakukan kecederaan yang membawa kepada kematian', bukan pembunuhan.Salah seorang penjenayah tersebut yang bernama Kamisaku diadili sebagai ketua bagi jenayah yang dilakukan itu dalam sidang rasmi yang dijalankan.


Kamisaku dipenjarakan selama 8 tahun sahaja dan kemudian dibebaskan.

In July 1990 a lower court sentenced the leader to seventeen years in prison. The court sentenced one accomplice to a four to six year term, one accomplice to a three to four year term, and another accomplice to an indefinite five to ten year term. The leader and the first two of the three appealed their rulings. The higher court gave more severe sentences to the three appealing parties. The presiding judge, Ryuji Yanase, said that the court did so because of the nature of the crime, the effect on the victim's family, and the effects of the crime on society. The leader received a twenty year sentence, the second highest possible sentence after life imprisonment. Of the two appealing accomplices, the one that originally got four to six years received a five to nine year term. The other accomplice had his sentence upgraded to a five to seven year term. (WIKIPEDIA)


Junko's parents were dismayed by the sentences received by their daughter's killers, and enjoined a civil suit against the parents of the boy in whose home the crimes were committed. When some of the convictions were overturned on the basis of problematic physical evidence (the semen and pubic hairrecovered from the body did not match those of the boys who were arrested), the lawyer handling the civil suit decided there was no case to be made and refused to represent them further. (WIKIPEDIA)


PENJENAYAH 1


PENJENAYAH 2


PENJENAYAH 3


PENJENAYAH 4




Memang tidak setimpal hukuman yang telah diberikan . Sepatutnya hukuman bunuh haruslah diberi sekalipun mereka adalah pesalah juvana . Tidak layak seorang manusia untuk mencabut nyawa manusia yang lain melainkan Allah Yang Maha Esa . Semoga apa yang dikongsikan di atas menjadi iktibar dan dijadikan sebagai suatu kisah yang mampu menyedarkan semua masyarakat bahawa jenayah boleh berlaku di mana-mana dan boleh dilakukan dengan kejam . 

Jika anda menyedari kepentingan kisah ini , share lah bersama rakan-rakan anda . Dan hulurkan Like jika anda suka dengan entry ini . Sekian :)

20 ribu orang sayang aku:

Ahmad Haziq Azlan said...

pernah baca dulu
memang kejam ni

My Simple Life said...

dye mninggal pada s1 ary seblum tarikh echa dilahirkn..
pmbunuhn yg sgt kejam kot..
xad sift prikemanusian

danielz said...

kejam sungguh manusia di akhir zaman ni
lebih teruk dr binatang

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

dah lebih 10x aku baca cerita ni tapi still aku geli and seram...

NIZAM said...

seram dowh cite ni. meremang bulu roma aku bc hang tau.

Hakimy Zamri said...

seram habis. nauzubillah 0_0

fatenhjikhsan said...

seriusly kesian sngt n hukuman x setimpal.

Aliff Haikal said...

@Ahmad Haziq Azlan Sangat kejam :/

Aliff Haikal said...

@My Simple Life Sedih kan . walau dah lama kisah ni tapi memang tak patut manusia macam ni diberi peluang untuk hidup . Hukuman pun tak setimpal :/

Aliff Haikal said...

@danielz Binatang pun tak buat mcm ni tau

Aliff Haikal said...

@NiGhTiNaNgLe_FARA Tahu takpe :(

Aliff Haikal said...

@NIZAM AKu tau AKu tau :"(

Aliff Haikal said...

@Hakimy Zamri Nauzubillah :(

Aliff Haikal said...

@fatenhjikhsan sangat :(

gossipboy said...

mcm nak muntah bila baca cara dia diseksa >.<

Munirah Shamsudin said...

pernah baca dulu.

and i was like "defuq is diz. those guys are just being stupid"

Cik Pensil said...

sadis sungguh.

Arol Mubin said...

Pernah baca kisah nie dulu kat Facebook. Serius, memang kejam sangat! Tak sanggup nak baca kali kedua. Aku terus komen jek nie! Hehe. :D

Anonymous said...

kejam!!!!!tidak layak digelar manusia ataupun binatang sbb binatang lbh baik dr syaitan syaitan ni..

Hanis Hamzah said...

Inilah manusia bila hidup berpandukan hawa nafsu Dan godaan syaitan laknatullah. Bila takde iman Dan Islam serta ihsan, manusia melakukan kerosakan di bumi Dan menumpahkan darah dengan bermaharajalela. Nauzubillahi min zalik.
Ni kali pertama saya tahu dengan detail.