WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Thursday, July 7, 2011

LELAKI OH LELAKI

bila tengok kebanyakan students kat institut pengajian tinggi
tak kira awam ke swasta ke half government ke
mostly students dia mesti perempuan kan ?
maybe sesetengah orang tak pelik kod dengan situasi macam ni
tapi tak fikir situasi macam ni adalah petanda yang dunia kini akhir usia ?

mana pergi lelaki - lelaki yang akan jadi tonggak utama sesebuah keluarga
mana pergi lelaki - lelaki yang akan mengharumkan nama negara
mana pergi mereka semua ni ?

kita selalu di sogok dengan berita kat tv or surat khabar tentang kes-kes jenayah yang berlaku kat dunia especially kat malaysia ni
tapi yang paling sedih ah kan
kaum aku sendiri yang buat perkara ni
ini ke jawapan bagi persoalan aku ?
kebanyakan dorang ni meringkuk di penjara , menjadi penagih dadah , menjadi bapak ayam and so on
apa nak jadi ni weh ?
takkan kita lelaki ni nak tengok negara kita dipimpin oleh seorang wanita kelak ?
takkan nak tengok dalam keluarga , perempuan yang menjadi KETUA walaupun sekarang memang ada pun situasi macam ni
tapi sebagai lelaki kannn
malu tak ?
memang pelik ah kalau siapa-siapa yang jawab
' entah , tak malu punn '
-,-' kfine kau tak malu kann , tapi aku malu

tahu tak sekarang ni negara bahkan dunia memerlukan seorang lelaki yang berpendidikan
untuk menjadi seorang pemimpin
tapi takkan kita nak bagi peluang ni kat perempuan ?

sedarlah weii , bangun lah weii
sematkan dalam diri , KALAU ORANG LAIN BOLEH BUAT , KENAPA AKU SEBAGAI LELAKI TAK BOLEH BUAT
inshaALLAH !

kat matrix aku ni
perempuan nisbah dengan lelaki , 7:3 tau
kau bayangkan dalam satu kuliah yang boleh memuatkan 100+ orang tu cuma ada 18 je lelaki
-,-'
nasib baik ada lelaki tau , kalau takde , hayooooo . HAHA
kfinethxbye

SEORANG LELAKI AKAN DIPANDANG TINGGI DENGAN PENDIDIKAN YANG DIA ADA