WELCOME TO MY BLOG
My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Tuesday, February 8, 2011

TREND LANKNATULLAH !

TIADA KENA MENGENA DENGAN ORANG DI ATAS*
terkejut tak kau bila tiba tiba budak kecil umur dalam lingkungan 10 tahun bertindik kat telinga
kalau perempuan aku tak kisah sangat
ni lelaki . L E L A K I
what ? fashion ?
haiyoooOo~ sedangkan budak kecil pun dah pandai menindik telinga
apatah lagi budak yang dah besar kan
betapa runtuhnya akhlak budak budak sekarang
dorang fikir stylo sangat ke bertindik telinga ni
pemikiran cetek !
aku sempat menemuramah budak tu tadi . haha

AKU : dik,umur berapa ?
BUDAK: err.. darjah 6, *kawan dia cakap darjah 4* (taktahu mana betul)
AKU : mana satu betul ni ?
BUDAK: darjah 6 lah . *serious badan kecik gila !*
AKU: dik, tak sakit ke tindik telinga tu ?
BUDAK: tak sakit pun
AKU: tindik kat clinic ke ?
BUDAK: ehhh ! kat clinic apa. kat tempat jual subang lah
AKU: sekolah lagi ?
BUDAK: haah, sekolah lagi . kenapa ?
AKU: tak kantoi ke kat sekolah tindik telinga?
BUDAK: tak lah. masa sekolah cabut lah subang ni
AKU: lahh. takkan takde bekas kot ?
BUDAK: adaa. tapi kecik jee
AKU: mak ayah tahu?
BUDAK: tauu
AKU: okayyyy

*banyak lagi aku berbual,tapi topik lain* HAHA

see ?
nak salah kan siapa dalam hal ni ?
kanak kanak tu atau ibu bapa dorang atauuuu trend sekarang ??
kalau bagi aku first yang salah adalah trend !
then ibu bapa dia sebab tak tegur anak dia
lastly kanak kanak tu sebab terlalu mengikut trend ni
apa nak jadi lah kan dua puluh tahun nanti
aku rasa islam pada nama bukan pada diri sendiri
we see and look okay ! :)

then antara kesan buruk yang sangat sangat kepada kaum lelaki yang beragama islam bertindik
  1. tidak LAYAK menjadi imam
  2. tidak LAYAK mengazankan anak yang baru lahir
  3. tidak LAYAK menjadi wali
selagi lubang tindik itu tidak bercantum , banyak perkara yang membuatkan mereka TIDAK LAYAK !
so fikir fikirkan lah . jangan lah mati sebelum sempat mencabut tindik tu
memang tak diterima bumi. wallahualam :)

ehh ! ada lagi lahhhhh
lelaki bertindik menunjukkan dia adalah orang GAY .

SHARING IS CARING

13 komen:

izzah said...

budak-budak yang bertindik ni tak tahu kesan dia apa. tu yang main buat je..

Aliff Haikal said...

jahil . yes :)

Nur Anees Syafwah said...

cool is what they think.. poor kid kan? good entry. :)

Afriana said...

nak share kat fb bolehh tak ?

Ermizi Muhamad said...

ish , mcam2 sekarang nie . sabar je laa .. =)

Nazim Nasri said...

dorg buduh :)
mak pak tak sound

Aliff Haikal said...

anys. yes poor kid..
btw. thanx :)

afriana: ohh suka hati lah ;)

aizie: sabar je .. nak aje aku ceramah budak itu, tapi sedang dalam mood kerja. hehe

nazim: otak singkat ;)

as said...

*istighfar


AKHIR ZAMAN, tak sanggup nak tengok betapa runtuhnya akhlak , walaupun kita taklah sebaik manaaa

♥ zuai™ ♥ said...

trend semasa , dah ramai buat . malas nak tegur , takut melenting pulakk :)

Rara said...

zaman sekarang ni , itu semua perkara biasa. tegur pon tak guna. makpak depa pon tak leh buat apa, apatah lagi kita org luaq ~ kan?

Aliff Haikal said...

AQILA : akhir zaman sama dengan zaman jahilliyah :)

ZUAI: tapi kena tegur cara menyindir ;) seorang buat semua kena bala ! :D

GADISCERAH: tahu takpe. biarkan ibu bapa mereka menanggung dosa anak2 mereka :)

gEe said...

ish gila la. kcik2 dh rosak akhlak. besar nti x tau la..

haziqah soffian said...

yeah..sememangnye betul..btw..sme lah entry!!same topic..