THANKS FOR READING !

TUAN PUNYA BLOG

My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Saturday, February 12, 2011

MELAYU MUDAH LUPA !

aku tak faham lah kenapa sesetengah orang melayu mudah lupa diri bila dapat pangkat yang besar
bongkak ! sombong ! angkuh !
suka menindas orang bawahan
tapi diorang tak fikir ke semua nikmat tu atas izin Allah?
bila dah dapat pangkat besar, sepatutnya kena bersyukur
buat baik kat orang bawah
bukan nya menggunakan ke-besar-an pangkat semata mata untuk memanipulasi keadaan
bila dah mula sombong . bongkak . memang tak lama lah kau punya kerja tu

ni cerita pasal dua orang 'besar' kat tempat kerja aku
yes ! aku faham diorang tu BERPANGKAT kat situ
tapi tak boleh suka suka hati manipulasi kan keadaan macam orang bawahan diorang tu boneka
boleh dibuat sesuka hati, dibuang sesuka hati
bila orang dah mula benci, memang tak berkat hidup
lepas tu angkuh.sombong !
bila orang senyum cuba lah balas senyuman orang tu
bukan nya buta kan mata seolah takde orang berselisih dengan dia
hey fu*ke* !
sedar lah diri kau tu
dulu sebelum kau dapat pangkat tu
kat mana situasi kau?
tapi bila dah berpangkat, berkuasa , kau mendongak tinggi kepala kau
it okay. teruskan dengan perangai kau berdua
orang melayu MUDAH LUPA !

ingat lagi lagu EZLYN 'HYE HYE BYE BYE'->>

Mula ku kau kenali, gunung sanggup didaki
Setelah hati dicuri, telefon pun tak sudi
Ingatkah siapa membawa senyuman tika duka

Benar kata Dr M, Melayu mudah lupa

6 ribu orang sayang aku:

Alyah Bakar said...

Hehe, suke dengan ini entry yeah! Ehem, sokong! Sokong! Memang Melayu sekarang mudah lupa. Maybe disebabkan dia ingat dia paling berkuasa kann. So thats why orang Melayu mudah lupa..

Aliff Haikal said...

alyah ! yeah yeah . i like ur c'ment tu :)

muhd fadil said...

nak kongsi jugak entri pasal melayu.
http://fadilabdul.blogspot.com/2011/02/masa-depan-orang-melayu-gelap.html

aLiya QiStina Danisha said...

hmm aah betul tu..
bila da berharta ckit mulalah nak angkuh..
padahal diorang sbnrnye lupe yg diorang pon sama je ngn org lain..
manusia biasa yg byk kekurangn..
bgus entry ni :) :)

SHINing AhnEes said...

bila susah nanti baru cari tuhan. huhu...

~ch@wi~ said...

biasa la tu, kdg2 perangai mcm tu buat aku lbih nyampah kt org2 atasan mcm tu..susah utk aku hormat die..siyes x tipu...huhuuh

New Entry: Mari Belajar Sifir 11 Cara Pantas!
Menjawab Soalan Cepumas Dari Eja