THANKS FOR READING !

TUAN PUNYA BLOG

My photo
Dulu saya selekeh, tapi sekarang dah handsome sikit =D

Friday, November 16, 2012

7 NASIHAT UNTUK ORANG YANG BERJAYA

NASIHAT UNTUK ORANG YANG DAH BERJAYA

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Masa beredar dengan pantas, meninggalkan aku terkapai-kapai di belakang. Semangat itu umpama angin, angin yang sekejap ada sekejap tiada. sehinggakan diri ini kehabisan idea. Dulu bermegah-megah update entry,update status. Baik-baik indah-indah belaka ayat. Sampai tahap ni, aku terus dibelenggu rasa tak ada idea. Kata-kata mati tiada noktah. Tergantung macam takde tali. Nak habiskan ayat pun susah. Ini lah kot roda aku. Kita bermonolog sekejap ea :)

Hari tu, ada seorang pakcik tu datang dekat dengan aku. Aku buat endah tak endah. Mungkin pakcik ni nak duduk kot. OK. Tiba-tiba pakcik ni bersuara

''Anak belajar lagi ke?''

''Ye pakcik. Saya belajar lagi''

''Nak, kalau dah berjaya nanti, jangan lupa diri. Jangan lupa asal usul. Jangan lupa pengorbanan mak ayah dan jangan buang mereka. Jangan sombong dan bermegah-megah dengan kejayaan. Jangan tindas orang. Berkongsilah harta Allah. Dan yang paling penting, jangan tinggalkan akhirat kerana dunia''

''Terima kasih pakcik......''




p/s: doakan agar aku sentiasa dikurniakan idea untuk terus mengarang. InsyAllah :)



15 ribu orang sayang aku:

Cik Pensil said...

orang tua selalu berpesan , orang muda selalu melupakan .

hehe :)

baby comel said...

Baik pakcik tu.. Ingatan & pelajaran yg sgt baik & brguna.. Terima kasih sbb berkongsi ilmu ni.. Moga terus berjaya dunia akhirat

hananhadila said...

insyallah anak x lupe :)

Asyiqin Saharudin said...

Malaikat tak tu..

Hakimy Zamri said...

aku doakan hang semoga terus bersemangat tulis blog. Love this blog :)

hnahdy said...

hana akan ingat pesan tu.. salam perkenalan.. baru follow tadi.hikhik

hafiz hafizol said...

pokcik mana tu ekal ?? Amboi baek hati pokcik tu yer... :)

Yuliana Wahit said...

hyee.. yuyu singgah sini dan follow sini.. nice to meet u.. come visit my site http://www.sayeshukepink.com/

boni kacak said...

terima kasih juga bro sebab kongsikan nasihat ni... :)

Aliff Haikal said...

@Cik Pensil Dan org muda itu adalah kita. Huhuhu

Aliff Haikal said...

@baby comel InsyAllah :)

Aliff Haikal said...

@hananhadila bagus anak ini hehe

Aliff Haikal said...

@Asyiqin Saharudin hanyalah pakcik tua. huhu

Aliff Haikal said...

@Hakimy Zamri Baiklah Kimy!!! ^^

-meeSUPERGIRL- said...

ingat tuu .. peringatan utk semua ..